Het kiezen van een fietsstoeltje

Al een maand of twee kan Joas zelfstandig zitten en dat betekent dat we dus mogen fietsen! Er kwam even een klein project(je) tussendoor, namelijk onze achtertuin en die nam vrij veel tijd in beslag. Daarom besloten we om de aanschaf van een fietsstoeltje even uit te stellen tot de tuin af was. Inmiddels is deze picobello in orde en kunnen we lekker gaan fietsen. Vandaag neem ik je mee in de zoektocht naar het perfecte stoeltje voor ons.

Zoveel fietsen, zoveel stoeltjes. De keuze is reuze zullen we maar zeggen. Het kiezen van het juiste stoeltje is niet zo 1,2,3, gedaan en daarnaast is het ook geen pakje boter dat je koopt, dus moet je goed nadenken over de keuzes die je maakt.

Een tijdje geleden vroeg ik ervaringen van moeders via Instagram. Ik twijfelde zelf tussen een stoeltje van BoBike en een stoeltje van Yepp. Volgens mij zijn dit momenteel de meest verkochte stoeltjes in fietsenland, want overal waar je moeders ziet fietsen, zie je deze stoeltjes voorbij komen. Waarom wij voor deze voorselectie gingen? Eerlijk gezegd het uiterlijk. Als we dan een stoeltje kopen, dan wel eentje die past bij mij fiets. Vanuit die voorselectie bleven deze twee stoeltjes dus over. En dan komt het aan op de verschillen. Van een kennis kreeg ik de tip dat BoBike makkelijker te bevestigen was dan Yepp. Toch stemde de meeste mama’s voor Yepp.

Op zaterdag 16 juni zijn Peter en ik gaan kijken in een fietsenwinkel. Ik wilde de stoeltjes graag in het echt met elkaar kunnen vergelijken en advies krijgen over de kwaliteit. Vanuit het verhaal van de verkoper zijn wij uitgekomen op het stoeltje van Yepp. De redenen hiervoor zijn:

  • De zitting is van schuimrubber en dat zit prettig voor je kindje
  • De kleur past mooier bij mijn fiets
  • De zitting van Yepp oogt groter dan die van BoBike. En dit is een must met onze grote knul. We dachten dat hij snel uit BoBike zou groeien.

We hebben dit stoeltje besteld en toen hij binnen kwam moest hij natuurlijk gelijk op mijn fiets, zo ben ik. Omdat ik nieuwsgierig geworden was naar het bevestigen van dit stoeltje heb ik het zelf geprobeerd en het viel me reuze mee. Nu heb ik een makkelijk frame waar de adapter goed op paste, dus dat was zo gepiept.

Wij hebben ervoor gekozen om er ook een windscherm bij aan te schaffen, omdat het ons prettig leek als Joas zoveel mogelijk uit de wind zit. Daarnaast vind ik het ook gewoon erg mooi staan en het geheel af maken.

Voor ons genoeg goede redenen om voor dit stoeltje te gaan. Inmiddels hebben we al een ritje gemaakt en ook daarbij bevalt het stoeltje prima. Joas vindt het heerlijk om te fietsen en zo van alles te kunnen zien. Zelf vind ik het ook heel prettig om nu vaker de fiets te kunnen pakken dan de auto. Zeker voor kleine boodschapjes.

Welke fietsstoel heb jij?

Liefs,

Simone

Plaats een reactie