Plog #70: Foodtruck festival

Het is de eerste maandag van september en ik schrijf mijn zeventigste(!) plog. Welkom weer!

Afgelopen vrijdag maakten we ’s ochtends schoon, gingen we ’s middags bij het huis van mijn zwager en schoonzus kijken en aten we daarna op het Foodtruck festival hier in het dorp. Vooral dat laatste was heel leuk.

We beginnen de dag met een kop thee. Een goed begin is het halve werk!

Dit meneertje heeft ook zijn ontbijt weer gehad. Campina mama it is. Nog steeds… en je hebt geen idee hoe trots ik daar op ben.

Zoals bijna elke vrijdag doen we wat in het huishouden. Peter doet de badkamer, ik de rest van de bovenverdieping.

Daar dacht Thijsje iets anders over. Het lukt hem niet om zelf in slaap te vallen, dus neem ik hem bij me en help hem in slaap.

Ja, gelukt. Hier valt hij goed van in slaap. Daarna heb ik tijd om de slaapkamers op te ruimen, te stoffen en te stofzuigen.

Als lunch maak ik voor Peter en mij een gebakken eitje met pancetta, peper en zout. Jum!

En dan is het tijd voor onze middagdut. Lekker uitzichtje wel.

Ik had van een kennis een kolf overgenomen. Voor de hygiëne heb ik sommige onderdelen nieuw besteld en vandaag komt mijn bestelling binnen. Top! Kan ik zaterdag beginnen om een voorraadje aan te leggen.

Voor alle borstvoedende mama’s, dit is echt een top tip. Dit heet een lekschaal. Tijdens het voeden zet je die op de borst waar je kindje niet drinkt en tijdens het toeschietreflex vang je dan de melk hierin op in plaats van in je zoogcompres.

Ik heb zo al een paar voedingen op kunnen vangen zonder te hoeven kolven. Dus gratis tip van flip.

Het allerleukste is natuurlijk om over mama’s hoofd te rijden.

Eind van de middag lopen we naar het nieuwe huis van mijn zwager en schoonzus. Zij gaan drie straten bij ons vandaan wonen en hebben afgelopen week de sleutel gekregen. Peter had het nog niet gezien, dus die gaat even bij hun huis kijken. Onze Bob helpt wel ff mee.

En daarna lopen we richting het park. Daar is namelijk Toost; een foodtruck festival.

We zijn er. Het is heel ruim en gezellig opgezet.

Een hele speelhoek met zweefmolen voor de kinderen.

Joas zou er ook wel in willen geloof ik.

Nadat we een rondje hebben gelopen en gekeken hebben wat er allemaal voor lekkers is, strijken we neer op het gras. Lekker in de schaduw.

Poffertjes met aardbeien voor Joas en nachos om te delen voor Peter en mij. Later nemen Peter en ik nog een luxe broodje hamburger. Het is echt lekker eten en de sfeer is heel gezellig. En zoals je ziet zijn hydrofiele doeken ook prima te gebruiken als kleedje.

Op naar huis! Joas is moe van alle indrukken en het is inmiddels al kleine jongens bedtijd geweest.

Hier ontdekt hij zijn schaduw op de bus. Peter leert hem er gelijk wat over.

Ach… snoetje♡

Wij sluiten de avond af met een marathon met afleveringen van De Slimste en gaan dan lekker op tijd naar bed.

Bedankt weer voor het lezen en ik wens jullie een fijne week!

Liefs,

Simone

Plaats een reactie